Menu Sluiten

GROEPSLESSEN

BoxingMotion

Uit studies is gebleken dat boksen het cardiovasculaire- en uithoudingssysteem enorm verbetert. Doordat je bij elke beweging je volledige lichaam gebruikt, verbeter je niet alleen je coördinatie, maar spreek je ook je volledige spierstelsel aan. Wees dan ook niet verwonderd door je stijve buikspieren de dagen nadien! Let op: we maken van jou geen volleerd profbokser, maar na een lange werkweek kan je jezelf bij ons volledig laten gaan! Gedurende een uur ligt de focus op het bewegen, individueel of met partner, zodat je fit het weekend kan starten!

Yoga

Wij bieden 4 verschillende vormen van yoga aan. Gaande van complete ontspanning tot volwaardige power workout!
RELAX & RELEASE YOGA
Met een helende combinatie van zachte, passieve houdingen uit zowel de Yin als Restoratieve Yoga helpen we ons om de opgebouwde dagelijkse stress uit ons lichaam te laten vloeien. Stress gerelateerde lichamelijke klachten worden verzacht door de passieve stretches uit de Yin Yoga. De helende, restoratieve houdingen hebben dan weer een positieve invloed op het mentale en energetische aspect. Kortom; Relax & Release Yoga draagt bij tot een ontspannen, veerkrachtige geest in een opgeladen, soepel lichaam.

FLOW YOGA
Op het ritme van jouw ademhaling vloeien de verschillende yogahoudingen in elkaar over. Flow Yoga heeft niet alleen oog voor flexibiliteit, je bouwt ook uithouding en kracht op.
 
POWER YOGA
Deze krachtige en dynamische yogavorm is gebaseerd op de traditionele Ashtanga series. Ashtanga yoga bestaat uit een vaste reeks van houdingen (asana’s) die op het ritme van een diepe, bewuste ademhaling in elkaar vloeien. 
 
FEEL GOOD YOGA FLOW
De Feel Good Yoga Flow staat volledig in het teken van jouw mentaal en fysiek welbevinden. Zachte, statische houdingen vloeien over in meer krachtige, dynamische bewegingen gekoppeld aan het ritme van jouw ademhaling. De Feel Good Yoga Flow zorgt niet alleen voor een flexibel maar ook een sterk en energiek lichaam. Na de les wandel je met een brede, ontspannen glimlach de wereld tegemoet.

Back Development

Wil ook jij met een pijnvrije rug door het leven? Kom dan nu deelnemen aan onze groepsles ‘BACK DEVELOPMENT’. Onder begeleiding van een kinesist ga je in een kleine groep rugverstevigende oefeningen uitvoeren. Net doordat we werken in kleine groepjes zijn we in staat om iedereen nauwgezet op te volgen en permanent te corrigeren waar nodig. We maken gebruik van grondoefeningen, therapeutische ballen en therabanden om zo jouw levenskwaliteit te verhogen! Er wordt gelet op het corrigeren van slechte houdingen en het bewust worden en controleren van bewegingen.

Bootcamp

Bootcamp is een spierversterkende trainingsmethode dewelke in teamverband wordt uitgevoerd. De workouts bestaan uit een combinatie van conditie- en krachtoefeningen, waarbij we voornamelijk werken met ons lichaamsgewicht. Hierdoor is iedereen in staat om deel te nemen ongeacht leeftijd, flexibiliteit of fitness. Doordat we in groep werken pushen we onszelf wat verder dan we bij een gewone workout zouden doen.
Heb jij al een goede basisconditie? Geen probleem! Alle oefeningen zijn volledig aanpasbaar naar ieders niveau. Denk hierbij aan extra gewicht, rekkers of tempoverhogingen.

Core

Core Stability is het verstevigen en leren gebruiken van de spieren rondom je ruggenwervels. De training zorgt er uiteindelijk voor dat je dagelijkse bewegingen, zoals je evenwicht bewaren of iets optillen, ondersteund worden. Het is de basis van een sterk lichaam en werkt preventief tegen blessures evenals rugpijn op latere leeftijd. Bijkomend zorgt deze trainingsmethode voor een mooiere lichaamshouding. Dubbel gewonnen! De oefeningen zijn toegankelijk voor iedereen en er is geen kennis of ervaring vereist om de lessen te kunnen volgen.

HIIT

HIIT of High Intensity Interval Training is een training die intensieve oefeningen afwisselt met een korte pauze. De hele reeks wordt dan enkele keren herhaald.
Uit studies blijkt dat een HIIT ervoor zorgt dat gedurende de 24 uur volgend op deze training, je lichaam tot 10% meer calorieën verbrandt dan bij een gewone cardio workout. 
Deze intensieve trainingen zorgen voor de opbouw van meer spieren. Meer spieren zorgen op hun beurt voor een hoger metabolisme waardoor je lichaam meer energie verbrandt en uiteindelijk zal je dus ook meer gewicht verliezen.
Het is niet nodig om een bepaalde fysieke conditie te hebben om deel te kunnen nemen aan deze lessen omdat de oefeningen tijdsgebonden zijn. Iedereen kan dus werken op zijn/haar eigen niveau.

SeniorenGym

Bewegen is belangrijk, ook als je ouder wordt! Door gebrek aan beweging worden onze spieren en gewrichten alsmaar strammer en bij gebrek aan beweging vermindert zelfs onze botdensiteit waardoor we sneller iets breken.
Daarom willen we dat jij beweegt! Tijdens deze lessen worden sport en gezelligheid trouwens gecombineerd! Onze lessen worden in groep gegeven, enerzijds voor het sociale aspect en anderzijds werkt dit zeer motiverend! Ideaal om met vrienden en vriendinnen te sporten op muziek, in thema en vooral op eigen tempo. Er worden oefeningen uitgevoerd zittend op een stoel, staand of liggend op een matje al dan niet met hulpmiddelen.